کتاب و کتابخوانینقد و بررسی کتاب

نقد و بررسی کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی

یکی از رمان های سبک سیاه کتاب مغازه خودکشی می باشد که توسط ژان تولی نوشته شده است. این کتاب را نویسنده در سال 2006 منتشر کرده است. موضوع اصلی داستانی که نویسنده در کتاب به آن میپردازد افسردگی و خودکشی می باشد که در ادامه به نقد و بررسی کتاب مغازه خودکشی خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی کتاب مغازه خودکشی نوشته ژان تولی

داستان اینگونه آغاز می شود که خودکشی تبدیل به یک امر عادی و قانونی شده است و کتاب این موضوع را در یک شهر به نمایش می گذارد که مغازه ای مخصوص خودکشی دایر است که توسط خانواده ای دایر و مدیریت می شود در این مغازه انواع وسایل و راهکارهای خودکشی را ارائه و به فروش میرسد.

اکثر افرادی که در دل داستان با آن ها آشنا می شویم افرادی افسرده هستند که یا به دنبال اتمام زندگی خود و خودکشی می باشند و یا تصمیم دارند در آینده این کار را انجام دهند و یا در این ارتباط به ارائه خدمات می پردازند. اما پسر کوچک خانواده ای که صاحب مغازه خودکشی است برخلاف تمام افرادی که در داستان با آن ها مواجه می شویم فردی شاد و با نگرشی متفاوت است.

در این داستان به شکلی کامل به بررسی مسئله افسردگی و خودکشی در جامعه پرداخته می شود اما این بررسی خسته کننده و علمی نیست و شما را طوری در دل داستان قرار می دهد که هر صفحه مشتاق هستید به صفحه بعدی برسید.

شما با خواندن داستان با علت ها و دلایلی که ممکن است مردم در مواجه با آن ها به فکر خودکشی بیفتند آشنا می شوید که این مشکلات می تواند شامل: مسائل اقتصادی، روانی و… شوند. همچنین نویسنده سعی کرده در دل داستان به روش ها و راه هایی که ممکن است بتواند از اقدام به خودکشی در زمان مواجه با این مسائل پیش بیاید بپردازد.

نقاط قوط

اگر بخواهیم کتاب را از نظر انتقال مفاهیم و اطلاعات بررسی کنیم باید بگوییم با توجه به پیچیدگی و سختی موضوع نویسنده توانسته است اطلاعات را در قالب متنی ساده و راحت به خوانندگان با هر سطح سواد و دانشی منتقل کند و باعث جذب خواننده در مطالعه کتاب شود.

یکی دیگر از نقاط قوط این کتاب می توان بررسی شرایط به گونه ای است که توسط دیگر نویسندگان و کتاب ها به این روش پرداخته نشده یا کمتر پرداخته شده است.

نقاط ضعف

شاید بتوان گفت از مشکلات اصلی این کتاب پایان غمگین و ناباورانه داستان به شکلی یک هویی در یک چشم بر هم زدن رخ می دهد و این موضوع باعث ناراحتی خواننده کتاب شود.

البته این را باید در نظر داشته باشید درست است پایان داستان ممکن است غمگین باشد اما با این وجود خواندن داستان همچنان جذابیت خود را دارد و مطالعه آن توصیه می شود.

نظر شخصی و جمع بندی نقد و بررسی کتاب مغازه خودکشی

با توجه به اینکه من این داستان را مطالعه کرده ام اگر به موضوعات جذاب و جمع و جور علاقه مند هستید و می خواهید در ارتباط با افسردگی و خودکشی در کنار مطالعه یک داستان زیبا اطلاعات خود را بالا ببرید به شما پیشنهاد می کنم با خرید کتاب مغازه خودکشی و تهیه آن را مطالعه کنید.

توجه: در صورت نیاز می توانید از این لینک > کتاب مغازه خودکشی را از ویرا کتاب با تخفیف تهیه کنید.

اگر شما هم این کتاب را مطالعه کرده اید یا قصد دارید آن را مطالعه کنید و در مورد آن سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات همین نوشته با ما و بازدیدکنندگان سایت در میان بگذارید.

مجموعه صفر به صد

مجموعه صفر به صد ارائه دهنده خدمات در زمینه های سئو و مشاوره سئو، تولید محتوا، تعیین استراتژی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *