کتاب و کتابخوانی

معرفی بهترین سایت های خرید کتاب

اگر شما هم اهل مطالعه هستید و یا به دلیل کسب دانش در زمینه تحصیلی یا شغلیاتان به دنبال یک سایت معتبر که نسبت به دیگر سایت ها و شبکه های فروش کتاب موفق عمل کرده باشد برای خرید کتاب هستید در این مقاله همراه ما باشید تا لیستی از بهترین سایت های خرید کتاب را با هم بررسی کنیم.

معرفی بهترین سایت های خرید کتاب

در این لیست با توجه به اینکه فروشگاه های کتاب در دو دسته کتاب های چاپی و الکترونیکی و صوتی قرار میگرند می توانید نسبت به هرکدام از این سایت ها اطلاعات جالبی کسب کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

نمزه 5 از 10

دیجی کالا یکی از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است که در موضوعات و دسته های مختلف محصول دارد که یکی از این دسته ها کتاب می باشد به همین دلیل یکی از سایت های معرفی شده در این نوشته دیجی کالا می باشد.

مزایای دیجی کالا

قیمت های مناسب

تنوع و موجوذی

اگر بخواهید از دیجی کالا کتاب تهیه کنید می توانید از هر کتاب چندین نسخه از انتشارات و مترجم های مختلف با قیمت های محتلف (بالا تا پایین ) پیدا کنید به همین دلیل می توانید با انتخاب مناسب ترین قیمت کتاب خود را تهیه کنید. البته همین موضوع باعث مشکلاتی می شود که در پایین در بخش معایب با هم بررسی می کنیم.

معایب دیجی کالا

  • کتاب های بی کیفیت
  • ارسال دیر هنگام
  • هزینه ارسال بالا

شما با خرید کتاب از دیجی کالا با توجه به وجود نسخه های مختلف از یک کتاب ممکن است نسخه های بی کیفیت از نظر ترجمه یا چاپ و… را سفارش دهید، بسیاری به دلیل قیمت های مناسبی که روی این کتاب ها قرار می گیرد به این نکته توجه ندارند و برخی کتاب ها را با این مشکلات تهیه کرده و سپس به مشکل پی میبرند علاوه بر این در دیجی کالا هزینه ارسال سفارشات بسیار بالا می باشد و به دلیل شلوغی این سایت شما باید زمان زیادی برای دریافت کتابتان به انتظار بنشینید.

سایت و اپلیکیشن فیدیبو

نمره 6 از 10

فیدیبو یکی از زیر مجموعه های فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشد، این پلتفرم با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای راحتی کاربران به انتشار کتاب های الکترونیک و صوتی پرداخته است که در ادامه مزایا و معایب فیدیبو را با هم دیگر بررسی خواهیم کرد.

مزایای فیدیبو

  • قیمت مناسب
  • دسترسی سریع
  • پشتیبانی

با توجه به اینکه در فیدیبو کتاب های الکترونیکی و صوتی منتشر می شود قیمت خیلی از کتاب ها به خصوص کتاب های الکترونیک از قیمت بازار کمتر است و تنها با داشتن یک گوشی موبایل، تبلت یا سیستم رو میزی و یا لپ تاپ امکان دسترسی به فیدیبو را خواهید داشت.
همچنین داشتن پشتیبان پاسخگو می تواند در صورت مشکل به شما کمک کند و شما را در حل مشکل یاری دهد.

معایب فیدیبو

  • نداشتن کتاب های چاپی
  • نداشتن کتاب در موضوعات خاص

هر پلتفرم و کسب و کاری علاوه بر مزایا می توانید معایبی هم داشته باشد، فیدیبو با توجه به سیاستی که در راه اندازی آن وجود دارد امکان انتشار کتاب های چاپی را ندارد علاوه بر این فیدیبو امکان ارائه همه کتاب ها در تمامی موضوعات مثل کتاب های دانشگاهی، کتاب های کمک درسی و یا کتاب هایی که نویسنده یا مترجم و… آن ها رضایت در ارائه نسخه الکترونیک و صوتی را نمی دهد را ندارد.

فروشگاه اینترنتی ویرا کتاب

نمره 8 از 10

فروشگاه اینترنتی ویرا کتاب یکی از سایت های خرید کتاب می باشد که در زمینه فروش کتاب های چاپی در موضوعات مختلف از دانشگاهی، کمک درسی و… گرفته تا موضوعات عمومی فعالیت دارد.

مزایای ویرا کتاب

  • موجودی کتاب چاپی
  • تخفیفات ویژه
  • دسته بندی کامل
  • پشتیبانی
  • ارسال با روش های مختلف

ویرا کتاب دارای دسته بندی مختلف و کاملی از کتاب هایی مثل: خرید کتاب دانشگاهی در رشته های مختلف مثل: فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، روانشناسی، هنر، کامپیوتر، کتاب های عمومی، کتاب های کمک درسی، رمان و داستان، آموزشی و… می باشد و شما می توانید هر کتابی را که می خواهید در این فروشگاه پیدا کنید علاوه بر این در این فروشگاه معمولا بر روی کتاب های تخفیفات جالبی درج می شود که کاربران می توانند ارزان تر کتاب های مدنظرشان را تهیه کنند.
مدیران این سایت با در نظر گرفتن شرایط موجود بازار پاسخگوی کاربران و مشتریان برای مشاوره خرید کتاب، نحوه ثبت سفارش، ثبت سفارش های ناموجود یا نایاب و… می باشند.
همچنین روش های ارسال در ویرا کتاب با توجه به مکان مشتری قابل انتخاب خواهد بود تا سفارش هر مشتری در زمانی سریع برای او ارسال و به دستش برسد.

معایب ویرا کتاب

  • نداشتن کتاب های الکترونیک و صوتی

این فروشگاه اینترنتی کتاب های صوتی و الکترونیکی ارائه نمی دهد و تنها به ارائه کتاب های چاپی و فیزیکی می پردازد.

 

سایت های ناشران

نمزه 4 از 10

معمولا هر انتشارات با کیفیتی دارای سایت می باشد و به انتشار کتاب های مخصوص انتشارات خود می پردازد با در نظر گرفتن این شرایط کاربران می توانند کتاب های مورد نظر خود مستقیم از انشارات اقدام کنند.

مزایا

  • خرید بدون واسطه
  • اطمینان از کیفیت

از مزایای این روش خرید بدون واسطه و مستقیم از خود انتشارات است که باعث می شود نسخه اصلی کتاب از آن انتشارات را تهیه کنید.

معایب

  • قیمت بدون تخفیف
  • عدم موجودی انواع کتاب
  • دسته بندی محدود

شما زمانی که از سایت یک انتشارات تصمیم به تهیه کتاب بگیرید معمولا فقط می توانید کتاب های همان انتشارات را با قیمت اصلی (به دلیل خرید خرده و تکی) تهیه کنید و امکان سفارش کتاب های دیگر انتشارات در دسته های مختلف را ندارید.

جمع بندی / معرفی بهترین سایت های خرید کتاب

در بالا با هم دیگر لیستی از بهترین سایت ها را بررسی کردیم که هر کدام دارای مزایا و معایب خود می باشند که شما با توجه به نیازتان می توانید نسبت به تهیه کتاب از هر کدام اقدام کنید.

شما هم می توانید تجارب خود را به همراه سوالات و دیگر مواردی که مرتبط با این نوشته می باشند را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران سایت در میان بگذارید.

مجموعه صفر به صد

مجموعه صفر به صد ارائه دهنده خدمات در زمینه های سئو و مشاوره سئو، تولید محتوا، تعیین استراتژی و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *